Då var man Blodgivare

I morse fick jag reda på att jag fick bli blodgivare, mitt blod var alltså inget fel på;) :D Så jag ringde upp de och bokade en tid, som blev redan på fredag vid 10.45, då ska jag lämna ungefär 5 dl blod, så jag måste dricka mycket och äta en rejäl fruktost på fredag. åå jag kommer svimma av nålen och se allt blod haha, tur att pappa hänger med så han kan bära ut mig sen, nu kanske ni undrar varför jag ska ge blod om jag är rädd, men det är bara för jag vill rädda liv! det är så många som behöver blod, men så lite som verkligen tar sig ann och ger blod, det är bara 3 gånger per år för tjejer och 4 gånger för killar som man ger blod, och det går både snabbt och så är man kanske anledningen till om någon överlever! Första gången är ju nästan alltid läskig för de som är rädda, men sedan blir man ju van. :) Så jag tycker ni också borde bli blodgivare:) bara att gå upp till blodcentralen på sjukhuset och kolla sitt blod genom att ta ett prov, sedan ringer de tillbaka till en om 4,5 veckor och säger om man får bli det eller ej, sedan är det ju ett plus att man får redan på att allt är bra i ens kropp, men njurar,levern och om man har sjukdommar eller ej mm. Och sedan om du får bli blodgivare så bokar du bara en tid och kommer upp och ger blod, inte så svårt va?:)

5 dl blod



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0