Övernaturliga saker

Nu ska jag berätta lite om övernaturliga saker, jag vet att det är många som tror det är inbillning och bara strunt prat, men eftersom jag sett detta själv med egna ögon och även hört så många andra som också ser saker så är jag mer säker på detta.

Det började när jag var ca 14,15 år som jag började se skepnader i mitt sovrum mitt i natten, jag brukar aldrig vakna om det är inte är något som man kan vakna av, tex något som rör mig eller säger något, så jag kan alltså vakna upp mitt i natten och se en svart skepnad som ser ut som en gubbe lite då och då i sovrummet eller utanför dörren, det är alltid en gubbe jag ser, och oftast har han en hatt, käpp och en svart lång rock, denna skepnaden (anden) har följt mig ändå tills nu, vart jag än är kan jag se den, om jag är utomlands, hemma hos mig, sover borta, ah ni fattar.

För några årsedan när jag bodde i mitt barndomshus så vaknade jag upp mitt i natten av att jag hörde fotsteg på våran altan som var precis vid mitt rum, så jag tassade upp och öppnade min dörr endast några cm för att kolla ut på altanen, och då ser jag en man/kille sitta i våran soffa där ute med ansiktet vänt in till vårat fönster. snacka om att jag blev rädd, så jag hoppade ner i sänegn och drog täcket över huvudet och låg och tänkte på vad det kunde vart, om det var någon komips som jävlades med mig, men klockan var liksom 03.30 på en lördag och knappt några bussar gick till frufällan då. Dessutom var jag SJÄLV hemma! panik, pappa var nog i utomlands då tror jag, så dagen därpå ringde jag runt alla jag kände och frågade om de kunde sova hos mig, och kom ihåg att inte en enda kunde, men sen på kvällen fick jag tag i en kompis som jag fick sova hos, som tur var.

Nästa dag kollade jag med några som jag trodde det kanske kunde vara, men det var ingen av de, så då var det verkligen en skepnad jag såg!

Sen en annan gång kunde jag vakna upp på natten av att jag såg massa spindlar i min säng och försökte borsta bort de med hjärtat i halsgropen. så sprang jag och tände och då var de borta :S

Men det som händer mest och som jag ser är ju skepnaderna jag ser av en man i sovrummet, han kan antingen stå mitt framför mig, eller komma ut från väggen jämte mitt huvud! (då blev jag rädd när jag såg det) men för det mesta blir jag inte rädd utan ligger bara och kollar och sedan somnar jag om. Ni tror säkert jag inbillar mig nu och hittar på men det gör jag inte! är liksom inte bra på hitta på saker och skriva en berättelse om det som jag gör nu.

Sedan kan jag känna kalla vindpustar i ansiktet när jag ligger och inte ha somnat som håller på ett tag och sedan slutar de, och även att jag känner mig iaktagen.
Nu har jag även märkt en annan sak i våran lägenhet som jag blivit lite "rädd" för, det är nämligen våran ram med ett kort på mig och isak i som crider sig åtvänster håll när jag alltid går och ställer tillbaka det rakt, så morgonen efter så står det snett igen. :S lite scary!

Jag skulle vilja veta vem det är är som hemsöker mig, det hade nog kankse känns skönare att veta vem det är, för mannen är ju inte hotfull eller något, han liksom bara visar sig för mig och vill väl att jag ska se honom. Jag skulle vilja gå till en taråkvinna eller vad det heter, som kan sånt, ska jag nog göra snart, så kankse hon ser att jag har de krafterna att kunna se och tala med andrar.

Jag fick bekräftat att detta låg i släkten också på min födelsedag, farmor och jag kom nämligen in på detta och då berättade hon att hon kunde se vad som kommer hända när hon var liten, det var så att farmors hade drömt om att hennes mamma satt och läste en saga för henne, och sedan tänkte hon att hon dog samma kväll, sedan på morgonen så hade farmor en klump i magen och kände på sig att något inte stod rätt till, då hittade hon sin mamma död vid sängkanten! helt frisk och allt, så hon hade alltså drömt om någon som hände samma natt!.

Även min pappa och farmors moster och morfar kunde med känna av detta. Så hon berättade lite historier om vad de sett och gjort. Läskigt att just jag fått ärva detta med.

Ville bara dela med mig av detta, ni behöver inte tro på det men jag lovar att jag inte inbillar mig!


Här är bilden på ramen som börjat flytta på sig åt vänster!

Såhär ser skepnaden ut fast gubben har en långrock och hatt ibland då

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag trodde inte på spöken förrän jag bodde i huset i Källhult.. Lampor som släcktes och tändes, dörrar som stängdes, saker som va på ett annat ställe och kände mig alltid förföljd när jag skulle fixa käk till William under natten.. Värst va när jag hade morgonrock på mig.. När jag gick ner i bara trosor kändes de som "han" bara iaktog mig.. Känslan av att de stod någon vi sidan om sängenhela natten och att någon låg bredvid när Fredrik inte var där va äckligast.. fredrik märkte ingenting men jag hade jätte ont av det.. Så vi fick en lägenhet på trandared som va jätte fin men anledningen till att hon som bodde där dkulle flytta va att på alla kort hon tog i lägenheten fanns de en skepnad på på ALLA kort.. Så vi tackade nej till den.. Madde känner sig iaktagen i våran lägenhet vi har nu men jag känner ingenting som tur är :)

Jag tror på det övernaturliga nu i alla fall..

2012-01-18 @ 19:14:29
Postat av: Malin

Förresten.. testa att säga högt och tydligt att han gärna får förfölja dig och iakta dig men han får verkligen inte skrämma dig och stå nära och andas på dig..

De funkade när jag sa åt den som la sig i min säng.. "han" la sig där aldrig mer men han stod bredvid... äckligt..

2012-01-18 @ 19:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0