Jordanien

På lördag vid 04.00 drar jag och pappa till Jordanien, vi måste dock åka upp till stockholm först men det blir bara kul, själva resa till Jordanien tar 5,5 timmar, så det är lagom, åå vad det ska bli gött!
Vi ska besöka den kända bortglömda staden petra och döda havet och kolla på så mycket vi bara hinner med:)

Nu kanske nu undrar varför just Jordanien, vi har suttigt och kollat på sista resor nu i typ 3 veckor och kikat på bland annat sri lanka,indien,thailand,vietnamn men antingen så behövde man visum till landet eller så har vi redan vart där, som thailand, pappa 10 ggr och jag 3, och jag som ska besöka alla länder innan jag dör måste ju välja något annat nu, och Jordanien hittade vi på sista minuten och jag började läsa om det och såg massa bra tips som folk hade skrivit om landet, mycket trevliga människor,god mat, mycket att se, mycket historia i det hela och jag gillar historia, gå och kolla på gamla städer och allt som är gamal och har någon bakgrund med det hela. Så det fick bli Jordanien, dessutom är det lagon varmt (för mig iaf) 23-33 grader kommer det vara :)

Men gud vad jag kommer sakna Isak och Zeke buuhuu, synd att han inte kunde hänga med, han får nämligen nya semesterdagar i April, det kommer bli så underbart när man kommer hem, typ nykära, det är bara bra att vara ifrån varandra lite granna:) Zeke ska vara hos min bror och hans sambo eftersom Isak jobbar på dagarna och han får inte vara själv hemma för mig så länge:D

Här är lite bilder på vårat 5 stjärniga hotell som ligger i Aqaba, precis vidviken som möter israel och saudarabien:D












UNDERBART!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0