Lediga dag

Hejsan,
 
Idag är min lediga dag äntligen, men den blir inte så ledig ändå, först i förmiddags så var jag ute med zeke, ringde A-kassa och lönekontoret, (skulle kolla med A-kassan om jag fick ersättning från de om jag inte får förlängt vikariat, och med lönekontoret om jag kommer få alla de pengar som jag förlorat under 1,8 år, eftersom jag har fått lön som outbildad fast jag är utbildad, och det skulle jag få sa de bara min chef skickar in några papper!! så det kommer bli en härlig summa pengar när det kommer!! :D) Sedan ska jag laga mat, träna,och sedan kalas hos svärfar som fyller år idag! hektisk dag fast jag bara hade velat vara hemma och ta det lugnt egentligen.
 
torsdag ska jag tydligen få reda på om jag för förlängt nu! har väntat ihjäl mig på att få veta nu, men hörde från en "fågel" i går att jag skulle få ett 50% tjänst i något/några år, och då kan jag gå in extra när jag kan så det blir mer procent, men det var ju en fågel som sagt som sa det och inte chefen, men hon var säker på att det stämmde, så får väl se på torsdag,
 
Det är jobbigt att vara ung och inte veta något, inte ha något fast jobb, som jag nu, man går bara runt och undrar hur länge man får stanna kvar och inte kunna planera några stora köp eller ta lån eftersom man kankse inte får stanna kvar efter 3 månader, ingen fast bostad, inget körkort ( men det kommer när jag får tillbaka mina pengar)mm, jag vill vara 30 år då brukar man nästan ha "allt", Familj,körkort,förmodligen hus,fast jobb så man inte behöver oroa sig hur länge man får jobba och slipper oroa sig...... Längtar tills dess:)!
 
jaja nu ska jag kika runt lite här på datorn så ska jag vänta tills pappa ringer och berättar att "det" är klart;)
 
Hittade en bild på Loke när farmor fyllde år haha, pepp kille:)
)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0